Menu

Isnin, 7 Jun 2010

Selamat hari Ibu dan Hari Guru

Salam.....

"Selamat hari Ibu" diucapkan  kepada semua ibu-ibu anak-anak PERMATA Bukit Peringgit....

"Selamat Hari Guru" diucapkan kepada semua teacher PERMATA Bukit Peringgit....

Alhamdulillah!.. Selesai sudah Majlis Sambutan Hari Ibu dan Hari Guru yang telah berlangsung pada bulan Mei yang lalu. Pelbagai aktiviti yang dijalankan pada malam tersebut untuk meraikan para ibu dan guru yang bertemakan warna biru. Ayah-ayah semua sibuk pada malam tersebut, bertungkus-lumus melakukan yang terbaik untuk meraikan ibu kepada anak masing-masing. Pendek kata, pada malam sambutan itu, para ibu duduk goyang kaki sahaja bagai puteri raja.
Pengerusi Majlis memberikan ucapan
                                     

Wakil ibu, Puan Jariah dan Ketua Pendidik turut  memberi ucapan

Majlis disempurnakan oleh Pengerusi PIBP, Encik Mohd Iswadi Abdul Hamid, diikuti dengan ucapan dari Ketua Pendidik dan akhir sekali, wakil ibu-ibu PERMATA, Puan Jariah. Aktiviti dimulakan dengan persembahan dari anak-anak PERMATA, diikuti dengan persembahan istimewa dari para bapa.



Ibu-ibu diraikan dengan bermain "Musical Chair" dan bertukar-tukar hadiah di antara satu sama lain, manakala guru-guru diminta untuk duduk di atas pentas dan diserbu oleh anak-anak PERMATA untuk diberikan hadiah.

Anak-anak PERMATA membuat persembahan dengan menyanyikan 3 buah lagu khas untuk para ibu. Anak-anak menyanyikan lagu "You are my Mama" , "Ibu Ratu hatiku" dan "Ummiku Sayang"

Persembahan dari para bapa menyanyikan lagu "Aspalela" yang telah diubah liriknya.


Para ibu bermain "Musical Chair"

Majlis yang bermula seawal 8.30 malam diakhiri dengan Majlis Sambutan Harijadi Anak-Anak PERMATA yang lahir dalam Bulan Mei dan makan malam bersama keluarga masing-masing. Hebat dan meriah majlis yang telah dijalankan. Terima kasih kepada semua terutama para bapa yang berkerja keras menjayakan majlis ini.

Anak-anak PERMATA yang menyambut hari lahir pada bulan Mei.



KENANGAN SEPANJANG MAJLIS SAMBUTAN HARI IBU DAN GURU TAHUN 2010
 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan