Menu

Rabu, 30 Jun 2010

Sambutan Hari Bapa

Kek Hari Bapa





Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia....
Kali ini buat julung-julung kalinya, PAPN Bukit Peringgit mengadakan Sambutan Hari Bapa sejak penubuhannya pada tahun 2007. Satu senario yang amat menarik, suasana yang amat segar dan membahagiakan. Seperti biasa, Persatuan Ibubapa dan Pendidik (PIBP)  mengadakan mesyuarat bulanan untuk aktiviti Sambutan Hari Bapa ini. Bermula dari hari mesyuarat lagi, para bapa sudah mula menunjukkan "perasaan" tidak mahu terlibat langsung dengan persiapan aktiviti kali ini. Bagi para bapa ini, mereka ingin "berehat" pula menantikan hari yang telah dirancang untuk meraikan mereka. Para ibu diberikan tanggungjawab sepenuhnya untuk merancang aktiviti untuk Sambutan Hari Bapa kali ini.

Oleh yang demikian, semasa di dalam mesyuarat satu keputusan dicapai iaitu, mengadakan Sambutan Hari Bapa pada bulan ini pada 25 Jun 2010 di Quayside Cafe & Seafood Restaurant – Dine @ Melaka River Side pada pukul 8.30 malam. Para bapa diminta memakai jersey bola sebagai tema pada malam itu dan para ibu pula bertemakan "warna-warni".

Ucapan daripada wakil bapa iaitu, Encik Khairul Azwal, Naib Pengerusi PIBP

Malam Sambutan Hari Bapa dimulakan dengan bacaan doa diikuti dengan ucapan daripada wakil bapa iaitu, Encik Khairul Azwal, Naib Pengerusi PIBP. Majlis diteruskan dengan meminta para bapa memakai topeng yang telah dikhaskan untuk mereka. Selesai acara pemakaian topeng, para ibu naik ke pentas menyanyikan lagu "Cari Jodoh" yang telah diubah liriknya sebagai persembahan eksklusif  buat para bapa. Majlis diteruskan dengan para hadirin dijemput untuk menjamu selera dan pada masa yang sama sebiji kek dibawa keluar lalu diletakkan di atas pentas. Para bapa diminta untuk naik ke atas pentas dan memotong kek tersebut beramai-ramai.


Persembahan dari para ibu

Teacher Ina dan Teacher Shila turut membuat persembahan untuk suami masing-masing
    
Para ibu menyanyikan lagu "Cari Jodoh" yang telah diubah liriknya.

Usai menjamu selera, para bapa dipanggil sekali lagi untuk bermain kerusi beracun. Semua bapa begitu teruja untuk bermain kerusi beracun tersebut. Peraturannya mudah, para bapa akan berebut kerusi, dan bagi mereka yang trsingkir akan didenda sebelum mendapat hadiah masing-masing. Bagi para bapa yang tersingkir, mereka diminta untuk memecahkan sebiji belon yang ditampal di dinding untuk mendapatkan klu sebelum menerima hadiah hari bapa. Semua bapa begitu seronok bermain dan sporting untuk didenda setelah klu dibacakan kepada mereka. Antara denda yang dilakukan adalah seperti diminta untuk memeluk kerusi dan dinding dan menyatakan "I love You" menari , menyanyi, bercakap seperti orang sengau, meniru gaya Teacher Miza, memujuk isteri yang merajuk dan bermacam-macam lagi. Secara keseluruhannya, semua orang kelihatan gembira dan seronok melakukan aktiviti yang telah dirancang pada malam tersebut. Terpamer keceriaan di wajah mereka dan ternyata PAPN Bukit Peringgit terdiri daripada keluarga-keluarga yang bahagia. Anak-anak PERMATA mencium wajah si ayah tanda terima kasih di atas pengorbanan yang dilakukan selama ini.

Acara penutup Sambutan Hari Bapa diakhiri dengan warga PAPN dibawa menaiki bot menyusuri Sungai Melaka dan menikmati keindahan malam sepanjang sungai tersebut. Alhamdulillah... aktiviti berjalan lancar tanpa sebarang masalah dan kemusykilan. Untuk para ibu, sekalung TAHNIAH! buat kalian kerana berjaya mengadakan sambutan ini dengan jayanya.

Untuk para bapa. "SELAMAT HARI BAPA"!!!!!!!!!!!!!!


 KENANGAN PADA MALAM ITU...............


 
Para hadirin mula menjamu selera

   
Wajah ceria Fitryyah pada malam itu....


                                           
Teacher Ina bersama suami serta bayi baru mereka, Aidil Muzakkir turut memeriahkan majlis pada malam itu


Sedia.... tiup!


Rebut..jangan tak rebut!

Wah!...berduet nampak


Kalau nak hadiah, kene menari dulu..


Aktiviti terakhir....menyusuri Sungai Melaka dan menikmati keindahan malam. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan