Menu

Khamis, 10 Februari 2011

Majlis Bacaan Yassin dan Doa Selamat

Aktiviti penglibatan ibubapa kali ini dimulakan dengan Majlis Bacaan Yassin dan Doa Selamat sebagai mukadimmah pemula bicara tahun baru sesi 2011. Majlis yang diadakan pada 27/01/2011 bersamaan dengan Hari Khamis bertempat di PAPN Bukit Peringgit, dihadiri oleh semua ibubapa. Ibubapa bermuafakat untuk mendirikan Solat Maghrib berjemaah, disusuli dengan bacaan Yassin dan ditamatkan dengan Solat Isyak berjemaah. Majlis kali ini diketuai oleh bapa kepada salah seorang anak PERMATA, Muhammad Daniel (4 tahun).

Selesai Solat Isyak, semua jemputan menjamu selera dengan hidangan yang dibawa sendiri oleh setiap ibubapa anak-anak PERMATA, pendek kata 1 menu 1 keluarga...apabila digabungkan makanya menjadi banyaklah hidangan pada malam itu.

Ibubapa lama mengambil peluang pada malam ini untuk berkenalan lebih rapat, menjalinkan hubungan mesra dan membentuk ukhuwah yang kuat dengan ibubapa anak-anak yang baru mendaftar untuk tahun ini. Secara keseluruhannya, seramai 25 buah keluarga yang ada untuk PAPN Bukit Peringgit pada tahun 2011 ini.


Ayah Afiq Muaz


Para bapa dan ibu berjemaah bersama-sama untuk Solat Maghrib dan Isyak


Disusuli dengan Bacaan Yassin oleh semua hadirin pada malam itu 

Berbagai-bagai jenis juadah yang disediakan pada malam itu


Makan Time!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan